Plano Nacional de Educação (2014-2024) sob influências do gerencialismo:

meta 19 e uma abordagem conceitual da gestão

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22483/2177-5796.2019v21n1p279-294

Abstract

This article is part of postdoctoral studies in education. Its objective is to analyze the management concept expressed in goal 19 of the National Education Plan (2014-2024), marked by intense mobilization of political society and civil society, gathered around the National Education Conference, held in Brasilia on April 10, 2010. This democratic and participatory policy-making movement did not inhibit the interference of market sectors, which sought to reconcile contradictory strategies: the concentration of power in the role of the director and the participation of the school community. 

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Author Biographies

Nadia Bigarella, Universidade Católica Dom Bosco

Professora Doutora do Programa de Pós-Graduação em Educação - Mestrado e Doutorado em Educação da Universidade Católica Dom Bosco (UCDB). e-mail: 4561@ucdb.br

Marilda de Oliveira Costa, Universidade do Estado de Mato Grosso

Doutorado em Programa de Pós-graduação em Educação da UFRGS pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil(2011). Professor titular da Universidade do Estado de Mato Grosso , Brasil.

Published

2019-04-30

How to Cite

BIGARELLA, Nadia; COSTA, Marilda de Oliveira. Plano Nacional de Educação (2014-2024) sob influências do gerencialismo:: meta 19 e uma abordagem conceitual da gestão. Quaestio - Revista de Estudos em Educação, Sorocaba, SP, v. 21, n. 1, 2019. DOI: 10.22483/2177-5796.2019v21n1p279-294. Disponível em: https://uniso.emnuvens.com.br/quaestio/article/view/3382. Acesso em: 6 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos