Teaching method and the effect on the cognitive and affective development of accounting students
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2024v26id5262Keywords:
role-play, teaching method, quais-experiment.Abstract
In the search for quality education, teachers pursue strategies that stimulate learning and motivate and assist in the students’ development. In this regard, this study proposes to analyze if the use of the role-play teaching technique as a complementary tool for class and exercise solving, is able to influence the level of cognitive and affective development of accounting students, assisting in the construction of knowledge. To achieve this objective, a quasi-experiment was carried out with students from the 4th semester of the Accounting degree of a Federal Institution, assessing both the cognitive and the affective development achieved, based on Bloom's taxonomy. The results show that the use of role-play provided a deeper level of learning, in addition to contributing to motivation, plus stimulating communication and reflection in students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .