Educação de pessoas surdas
a formação dos/as educadores/as em foco
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2019v21n3p921-943Abstract
The present study aimed to analyze the impacts of a continuous teacher training process, focusing on the education of deaf people in the educational practices of a public school in the city of João Pessoa-PB. The procedures adopted were the formation of a study group with the target audience (educators), held on a biweekly basis, alternating classes of Brazilian Sign Language (Libras) and debates on the education of deaf people; and the observation of educational practices that served as a parameter to confront the knowledge acquired in the formative moments. The data showed that, although the issues related to the education of deaf people involve broader aspects, the discussions at the formative moments had some impact on the performance of the professionals who participated in them, contributing to the construction of a more inclusive education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .