Crianças e natureza
um estudo sobre representações de infância contemporânea
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2019v21n3p791-806Abstract
The main goal of the article is to problematize the children's representations, linked to what we call green childhood, put into circulation from the website Catraquinha which is addressed to parents, mothers, caregivers and educators. In order to undertake the analyzes, 91 articles were published between June and December 2016, whose titles contained the words childhood(s) and/or child(ren). From the theoretical field of Cultural Studies in Education, with a post-structuralist bias, the analyzes centered on the discussion about the strong appeal to establish a relationship between children and nature, with the aim of producing subjects consumers of a "green" idea : such as the use of sustainable technologies, organic products and a healthy life.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .