Initial teacher education to work in the education of youth, adults, and seniors
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id4141Keywords:
initial teacher training, curriculum, EJAI.Abstract
This article discusses Youth, Adult and Elderly Education (YAEE) in initial teacher formation based on the research results of an investigation on teachers and students conceptions in undergraduate degree in Mathematics, Letters and Pedagogy of a university of the west of Bahia state. National curriculum guidelines (NCG) and course curriculum were analyzed, besides the obtained data with the application of a questionnaire, in the month of September of 2019, to the participants. The analyzed curriculum and CPP do not contemplate elderly students, in the researchers knowledge there are fragile and specific actions in these courses about the elderly inclusion in the YAEE, what evidences the need for public policies for an initial teacher formation aimed at the YAEE and the strengthening of existing ones.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Rosimeire Aparecida Soares Borges, Arivaldo Ferreira de Souza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .