School, family and adoption
welcoming the different family constitutions
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id4175Keywords:
school and adoption, family constitutions, teacher’s formation.Abstract
The article aims to demonstrate the importance of the theme Adoption for the courses of initial and continued teachers’ formation for the teaching on the Infant’s Education and on the Fundamental Teaching I. It’s a bibliographical research with basis on the studies done from a project of research and extension of the offer of the Special Discipline “School and Adoption” for the courses of Pedagogy, Psychology and Social Work. The results show the concern of future teachers, teachers already at work and managers to work the adoption at school, constructing an adoptive culture.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Gilmara Lupion Moreno
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .