The role of Educational Guidance in strengthening teacher labor
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id4772Keywords:
work environment, education, educational orientationAbstract
This research aims to analyze the role of school guidance in strengthening the teachers' work environment. The sample consisted of 100 teachers from the Sucre Municipality, Trujillo State-Venezuela. A descriptive positivist method was used, under the modality of a feasible project, with its three phases: diagnosis, feasibility of the proposal, and design of the proposal. The results show that teachers are moderately competent to face guidance tasks in the workplace teaching context. It is concluded that the teacher who fulfills the role of school counselor must attend to the actors of the educational community, so he must be able to create empathy with each one of them, thus consolidating an adequate work environment.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Chess Emmanuel Briceño Nuñez, Meggy Jacqueline Briceño Delgado, Alen David Montilla Soto

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .