Municipal education plans in the interior south of mato-grossense

the “place” of monitoring and evaluation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id4958

Keywords:

municipal education plans, monitoring and evaluation, Mato Grosso do Sul.

Abstract

The main objective of this article is to analyze if/how the stages of monitoring and evaluation of Municipal Education Plans (PMEs) in the state of Mato Grosso do Sul, with a focus on the Grande Dourados Region, appear in these subnational documents. Methodologically, the study was anchored in a qualitative approach, through documentary research concerning education plans at the national, state and municipal levels. From the documentary corpus collected and analyzed, it appears that the SMEs in the surveyed municipalities are prepared and sanctioned by law, the monitoring and evaluation forecast is present in the legal texts and they sought to approach the local monitoring of the achievement of the goals in alignment with the PNE 2014-2024 and PEE-MS 2014-2024, in addition to defining the frequency and legal act of establishing the Municipal Commission for Monitoring and Evaluation of SMEs in each of the municipalities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Angela Hess Gumieiro, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - Unesp

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Brasil). Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Educacionais e Práticas Educativas (GEPPOPE).

Silvio Cesar Nunes Militão , Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - Unesp

Possui graduação em Ciências Sociais - Licenciatura Plena pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, graduação em Pedagogia pela Universidade Nove de Julho, mestrado e doutorado em Educação pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Atualmente é Professor no Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (FCT/Campus de Presidente Prudente) . É líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Educacionais e Práticas Educativas (GEPPOPE).

 

Published

2023-10-30

How to Cite

GUMIEIRO, Angela Hess; MILITÃO , Silvio Cesar Nunes. Municipal education plans in the interior south of mato-grossense: the “place” of monitoring and evaluation. Quaestio - Revista de Estudos em Educação, Sorocaba, SP, v. 25, p. e023039, 2023. DOI: 10.22483/2177-5796.2023v25id4958. Disponível em: https://uniso.emnuvens.com.br/quaestio/article/view/4958. Acesso em: 6 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos de Demanda