Teacher generates teacher
a concept to work on teacher training
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2025v27id5441Keywords:
teacher training, youth and adult education, teacher generates teacher.Abstract
This article aims to present part of the study that led to the formulation of the concept "teacher generates teacher". The text has a theoretical framework that discusses teacher training focused on Youth and Adult Education (EJA, in Brazil). The research had the participation of 4 English teachers from Rede CEJA, who studied Languages at Faculdade de Formação de Professores of Universidade do Estado do Rio de Janeiro; in order to understand their formative processes and the challenges they face in their daily work at EJA. With the analysis of the data, through thematization, the research showed that the training processes of these teachers are dynamic and go beyond the formal courses they seek to attend. It also was evidenced that they learn mainly in the collective, exchanging information and experiences with colleagues, which supports the conceptual statement “teacher generates teacher”, which will be presented in detail.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Quaestio - Revista de Estudos em Educação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .