Towards a platform to support sign multilingualism

LESCO and LIBRAS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22483/2177-5796.2024v26id5477

Keywords:

LESCO, LIBRAS, PIELS multilingualism.

Abstract

The use and learning of sign languages is of interest to both people and listeners, since this guarantees the rights of access to information for all types of people.    Therefore, creating support technologies for the use, improvement and mastery of sign languages is of vital importance, and even more so if these technologies support multilingualism in such a globalized world.   For this reason, the PIELS project, as an international sign language publishing platform, seeks to unite the Costa Rica Institute of Technology and universities in the state of Sao Paulo, to enrich a platform with content in LESCO and LIBRAS that supports multilingualism.

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Author Biographies

Mario Chacón-Rivas, Instituto Tecnológico da Costa Rica

Engenheiro de Computação e Mestre em ciência da computação pelo Instituto Tecnológico da Costa Rica. Doutor em Computação pela Universidade de Alicante, Espanha. Coordenador geral da Inclutec e professor na Escola de Computação do Instituto Tecnológico da Costa Rica. 

Klaus Schlunzen Junior , Universidade Estadual Paulista - UNESP

Graduado em Matemática pela Universidade Federal de Santa Catarina. Mestre em Ciência da Computação pela Universidade Estadual de Campinas e Doutor em Engenharia Elétrica pela Universidade Estadual de Campinas. Professor associado em Ciência da Computação e Educação da Universidade Estadual Paulista - UNESP, com estágio de pós-doutorado na Universidade de Barcelona.  É professor efetivo do Departamento de Estatística e do Programa de Pós-Graduação em Educação da FCT/Unesp.

Published

2024-10-24

How to Cite

CHACÓN-RIVAS, Mario; SCHLUNZEN JUNIOR , Klaus. Towards a platform to support sign multilingualism: LESCO and LIBRAS. Quaestio - Revista de Estudos em Educação, Sorocaba, SP, v. 26, p. e024052, 2024. DOI: 10.22483/2177-5796.2024v26id5477. Disponível em: https://uniso.emnuvens.com.br/quaestio/article/view/5477. Acesso em: 19 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Processo formativo nas culturas midiática e tecnológica