The teaching-learning process about the environment and the reflection of current society on environmental issues
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id4966Keywords:
education, pedagogy, natural resources.Abstract
The present work addresses the training of students on basic concepts of environment and sustainability. This work aims to analyze and understand what knowledge students already possess on environmental protection practices, propose action for students to build essential knowledge about the environment, and interpret the information they work with in theoretical-practical activities on environmental sustainability. The methodology of this research uses explanatory objectives, with a qualitative and quantitative approach, using documental, bibliographic, and case study procedures. It was possible to carry out theoretical-practical activities with students from a public school within various years of study. The practical experiment allowed students to build knowledge about the importance of the residential environment with the analysis of the amount of solid polymer waste that accumulates in their homes in a short period.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .