Presence of assessment in physical education degree curricula
analysis of public universities in brazilian Northern region
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2024v26id5249Keywords:
initial formation, assessment, north region.Abstract
The object of this article is to analyze the presence of assessment in the pedagogical projects of the physical education course (PPCs) at public universities in the North region of Brazil. The method used is critical-documentary, the sources are ten pedagogical course projects from the aforementioned universities and their respective poles, which offer the training course for teachers in physical education. The analyzes show two strategies for presenting knowledge about assessment, through specific or pulverized disciplines, relegating the debate on the specificity of making assessments in physical education to a secondary level.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .