An overview of dialogue in the classroom
a systematic literature review
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2024v26id5268Keywords:
dialogue, learning , education.Abstract
The current study presents a systematic review that aimed at identifying how current publications have approached experiences of dialogue between teacher and students in elementary school classrooms. The search was done in scientific journals data banks: ProQuest, Scielo Virtual Library, and Capes. The search identified 441 relevant publications, among which 13 met the inclusion criteria. Results pointed out that articles outlined the role of dialogue as important in students’ learning and development and most of them also outlined the teachers’ meditation role in establishing a dialogic relationship in the classroom. However, there was a lack of in-depth theoretical discussions about the dialogue experiences in the classroom.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .