Educational practices in teaching humanities and socio-environmental education
a postgraduate pedagogical experience
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2024v26id5279Keywords:
educational practices, environmental education, humanities teaching.Abstract
The purpose of this article is to make considerations about of a discipline in a professional master's course in humanities teaching occurred during the second semester of 2022, whose high point was the materialization of a field trip to non-formal spaces of education in the region of Caparaó Capixaba. It is characterized as a mixed research and exploratory scope, using observation as data collection instruments, recording photos and videos, and applying a questionnaire to 15 students to raise the perception of the achievement of discipline. The results showed that the discipline promoted the discussion of aspects of local and global socio-environmental development and its relationship with the teaching of geography, configuring a unique experience for education professionals to think and articulate pedagogical practices in non-formal spaces of education based on the reality and the territory lived.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .