Digital technologies in supporting the learning of children and young people with cancer
a systematic mapping
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2024v26id5280Keywords:
technology, childhood cancer , education.Abstract
This systematic mapping identifies and analyzes national and international research to understand what type of learning is being sought in interventions that consider digital technological resources in helping young people undergoing cancer treatment. The methodology used involved the following steps: Definition of research questions; definition of the search process; establishment of criteria for filtering the results; definition of search string; Organization, presentation and analysis of results. The search for articles was carried out on the Portal de Periódicos da Capes. After the inclusion and exclusion filters, eight papers were selected. The results demonstrate that research address learning focused on health aspects, with predominance of the use of digital games and the theoretical approach based on mHealth. The observed trends are analyzed to identify potential for research development in the context of patients' school learning.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .