Life Project and the education of young people in the New High School
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2025v27id5303Keywords:
new high school, educational counter-reforms, life project.Abstract
This article aims to analyze the life project curriculum component in a pilot school in Santa Catarina, considering the experiences of students and teachers from the first graduating class of the New High School (NHS) in this institution. The research was qualitative and based on document analysis and semi-structured interviews with twelve young people and three teachers. The results indicate that, in the NHS, the life project is linked to youth protagonist, and entrepreneurship, to adapt young people to the changes of flexible capitalism. In this way, the personal and professional dimensions of the life project are highlighted, aimed at self-knowledge and the ability to make choices, and become an entrepreneur. However, although students and teachers point out inconsistencies between the life project and the NHS, they emphasize its positivity in terms of guiding young people in their personal and professional lives.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Quaestio - Revista de Estudos em Educação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .