Teacher training in school inclusion
LEPED's dissemination courses
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2024v26id5499Keywords:
continuing education, technological resources, school inclusion.Abstract
This text presents and analyzes how the Laboratory of Studies and Research in Teaching and Difference (Laboratório de Estudos e Pesquisas em Ensino e Diferença , LEPED) of the Faculty of Education (Faculdade de Educação, FE) at the State University of Campinas (UNICAMP) has proposed the continuing education of thousands of teachers (and other interested parties) to: clarify the right to education and demonstrate how school inclusion is realized in classrooms (planning, assessment, and other aspects related to teaching and school learning). The article explains how these courses have been conceived and produced as Cultural Diffusion Courses (Cursos de Difusão Cultural, in Portuguese) since 2018, using the Distance Education (DE) platform of the Extension School at UNICAMP (EXTECAMP). The presentation method of the course content, the accessibility resources present in all its modules, and the self-assessment of the participants are highlighted in this article. All courses are based on the idea of intellectual emancipation of the participants for their realization.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .