Rural education in national events on Physics teaching
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2023v25id4988Keywords:
rural education, physics teaching, pedagogy of alternation.Abstract
The aim of this work was to outline an overview of the Physics teaching in Rural Education, pointing out characteristics and trends of academic production. For this, a Systematic Literature Review was carried out with the Systematic Model for Research in Open Access Databases. The material collected consisted of works published in the Research Meetings in Physics Teaching Research Meetings and the National Physics Teaching Symposia in a time frame of 24 years (1998-2021), since when the expression “Countryside Education". The results show a predominance of research in the Northeast region and linked to the Agricultural Family Schools and the Degrees in Rural Education, signaling the fruitful potential of the pedagogy of alternation. They also point to a teaching of Physics that values culture and interpretation and action on the peasant reality.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .