Problem-based learning (PBL) in high education
DOI:
https://doi.org/10.22483/2177-5796.2024v26id5156Keywords:
high education, PBL, learning.Abstract
The present text intends to identify the different ways which have been used as Problem-Based Learning (PBL) in High Education. Also, the text intends to check its impacts in teaching and learning processes. For this, we accomplished a descritive and basic research, having as metodological procedure a bibliographical study. It was verified that using PBL in High Education facilitates learning by competences. Besides, PBL generates advantages in teaching and learning processes concerning to motivation and experiences which students can undergo. These circumstances impose the realization that the success in teaching and learning processes in High Education is related to the use of means which allow students’ experiences that are as closer as possible of their reality.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Quaestio - Revista de Estudos em Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do artigo para fins não comerciais, desde que atribuam ao(s) autor(es) o devido crédito e que licenciem as novas criações sob termos idênticos.
Os artigos publicados são de total e exclusiva responsabilidade dos autores, que mantêm os direitos autorais e atribuem o direito da primeira publicação para a Quaestio: Revista de Estudos em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Sorocaba.
Outros acordos contratuais podem ser feitos pelos autores, para posterior distribuição da versão do artigo (por exemplo em páginas institucionais ou pessoais, ou em livro), explicitando que o trabalho foi publicado nesta revista .