Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Current
Archives
Políticas editoriais
APC - Article processing charge
Arquivamento
Foco e Escopo
Normas Éticas
Políticas de seção
Política Contra Plágio
Política de Acesso Aberto
Política de Privacidade
Política de Retratação
Submissions
Template
Etapas da submissão
Regras para submissão
Diretrizes para Autores
Critérios de Avaliação
Dossiê
Resenhas
Announcements
Portal de Periódicos
Estatísticas
Google Acadêmico
Fluxo Editorial
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 2 (2021)
Vol. 23 No. 2 (2021)
Published:
2021-08-30
Nota do Editor
Editorial
Jefferson Carriello, Andreza Barbosa, Ana Leticia Losano
313-315
PDF (Português (Brasil))
Dossiê - Formação de professores
Presentation - Thematic Dossier
Ana Leticia Losano
317-319
PDF (Português (Brasil))
What can the child-questioning do in the education of teachers? Theoretical and practical experimentations
Alice Copetti Dalmaso, Marilda Oliveira de Oliveira, Ela, Fernanda Monteiro Rigue, Sra
321-339
PDF (Português (Brasil))
Teaching of Art and Science in Teacher’s Education through musical composition
Patricia Neves de Almeida, Emerson Ferreira Gomes
341-360
PDF (Português (Brasil))
Teacher's understanding of the use of Digital Information and Communication Technologies in the context of Technoteaching
Danielle Gonzaga da Silva, Luciana de Lima, Robson Carlos Loureiro
361-380
PDF (Português (Brasil))
The impacts of early training on the pedagogical practice of novice teachers of physical education in early childhood education
Daniela dos Santos, Samuel de Souza Neto
381-402
PDF (Português (Brasil))
Alternances as a principle and form of organization of pedagogical work in the License Course in Countryside Education
Keylla Rejane Almeida Melo, Raimunda Alves Melo, Antônia Dalva França-Carvalho
403-422
PDF (Português (Brasil))
Apuntando como raias entre Portugal y España
un diálogo sobre la formación continua del profesorado en contextos de diversidad cultural y lingüística
Márcia Alexandra Leardine , Maria Helena Araújo e Sá, Andrea Alves Ulhôa
423-438
PDF (Português (Brasil))
Artigos de Demanda
Políticas públicas educacionais, legislação, instituições e práticas escolares
the case of the Neutral Municipality (Federal District) in the 19th century
André Souza Santos, Maria Cristina Gomes Machado
439-460
PDF (Português (Brasil))
Theoretical dimensions of interdisciplinarity and transdisciplinarity
conceptual constructions in teacher training
Juliane Gomes de Sousa, Maria José de Pinho
461-482
PDF (Português (Brasil))
Teachers Pedagogical Coordinators
a look at the performance and professional challenges
Márcia Regina Onofre, Carolina Alves Oliveira
483-502
PDF (Português (Brasil))
Leisure vacancies in brazilian higher education
limits and contradictions of the expansion and democratization of access policies
Chaiane de Medeiros Rosa, Fabiano Fortunato Teixeira dos Santos
503-521
PDF (Português (Brasil))
Literacy in the magazine O Ensino-PR (1922-1924)
Claudia Maria Petchak Zanlorenzi, Maria Isabel Moura Nascimento, Sra
523-540
PDF (Português (Brasil))
Strategies of parenthood in Basic Education
the action of the private teacher in the school trajectory of students of Campo Grande/ MS
Letícia Casagrande Oliveira, Jacira Helena do Valle Pereira Assis
541-561
PDF (Português (Brasil))
The experience as a teacher in mandatory curricular internships
teaching narratives about the reception of Science and Biology interns in Basic Education Schools
Tatiana Polliana Pinto de Lima, Thaís Aline da Silva dos Santos
563-583
PDF (Português (Brasil))
Learning to be a teacher in early childhood education
Marta Regina, Ana Carla Amorim
585-602
PDF (Português (Brasil))
Resenha
Methods for teaching skills
Patrícia Machado Sampaio da Silva
603-608
PDF (Português (Brasil))
Education or Barbarism? A choice for contemporary society
Thereza Carolina Gonçalves Vieira
609-612
PDF (Português (Brasil))
Parecerista
Ad hoc reviewers May/Aug. 2021
613-613
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Português (Portugal)
indexadores
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems